Perdirbtas popierius
Ąžuoliuko grupės vaikai atliko tyrimą „Perdirbtas popierius“. Vaikai sužinojo, kaip galima perdirbti popierių ir iš jo pasigaminti žaisliukus eglutei puošti, popierių rašymui.
Ąžuoliukų helovynas
Helovyno proga vaikai gamino vorus ir voratinklius. Iš susukto laikraščio juostelių, statė voro namus. Na koks helovynas be moliūgo? Skobėme moliūgą, apžiūrinėjome moliūgo minkštimą, skaičiavome sėklas. Prisiminėme nesudėtingą eksperimentą.
Ąžuoliuko grupės vaikai plėtojo savo žinias apie putų polistirolą. Aiškinosi, kokia jo paskirtis, kur naudojamas, tikrino lengvas ar sunkus, plaukia ar skęsta, iš ko sudarytas. Statė įvairius statinius, ant jo piešė.
   
Rugsėjo -1oji sukvietė, buvusius Lazdynėlio grupės vaikučius, į Ąžuoliuko grupę. Be galo džiaugėmės vieni kitus matydami, bet tai dar ne viskas. Šiandien žaidėme su išmaniąja bitute, pabuvome išmaniųjų peliukų laboratorijoje, atlikome įvairius bandymus.
 
Ąžuoliukų Velykos
Ąžuoliuko grupė visą savaitę skyrė tyrinėjimui, eksperimentavimui, naujų potyrių atradimui ir Velykų pasiruošimui. Vaikai tyrinėjo kiaušinio savybes: skęsta-neskęsta, sukasi-nesisuka, stiprus – ar ne. Išbandė keletą marginimo būdų: dekupažas, dažymas krepiniu popieriumi ir marginimą laku.
Lietuvos vėliava
Sausio 13-ai paminėti Ąžuoliuko grupės vaikai atliko bandymą. 
Ledas
Obelėlės grupės vaikai tyrinėjo lauke esantį ledą. Vaikai išbandė jo tvirtumą, kietumą, apžiūrėjo kokia jo spalva, rado po juo pasislėpusius lapus.
Keksiukai – džiugesiai
Eglutės grupės vaikai dalyvavo STEAM projekte „Keksiukai-džiugesiai“. Vaikai susipažino su darbo eiga, kiekvienas pabandė, prisijungė prie keksiukų gamybos. Iškeptus puošėme, dekoravome ir ragavome.
 
Berželio grupės pasaka
Šešėlių teatras. Tęsinys po Žibintų vakaro. Atspėkite, kokią pasaką sekame?
Į Berželio grupę atkeliavo robotas dailininkas. Veikla sukėlė daug teigiamų emocijų.
Veikla „Vielos ir polietileno dialogas“. Procesinė kūryba ir daug gerų emocijų, patirties Berželio grupėje.
Vėjas
Berželio grupės vaikai kalbėjo apie vėją, koks jis galingas gali būti. Jis gali būti net energijos šaltinis. Vaikai žiūrėjo filmuką apie vėjaračius ir patys pasigaminę vežimėlius išbandė vėją, pūtė patys, pūtė plaukų džiovintuvu, ventiliatoriumi. Kuris vežimėlis greičiau važiavo ir kodėl?
Vaisiai, daržovės, uogos, miško gėrybės
Kaip savo užaugintas daržoves ar vaisius galime išlaikyti kuo ilgiau? Berželio grupės vaikai siūlė laikyti šaldytuve. Vaikams buvo papasakota, kas  rūsys, buvo pasakojama apie daržovių ar vaisių konservavimą, uogienių virimą. Vaikus labai sudomino užduotis. Reikėjo išsitraukti kortelę su receptu, sudėti ingredientus, užpilti vandeniu ir perskaityti receptą draugams – kiek ir ko buvo įdėta. Išvardinome turimos gamtinės medžiagos pavadinimus, įtvirtinome skaitmenis iki 10, skaičiavom ir tiksliai laikėmės receptų.
Berželio grupės kūryba iš gamtinės medžiagos. Vaikai labai laimingi – vakare žmogiukai kartu su vaikučiais keliavo namo.
Ruduo. Miškas. Laukas. Grybai ir grybautojai – bendras berželio grupės kūrybinis darbas ir saulė iš kaštonų.
Voriukai
Berželio grupės vaikai konstravo vorus, ieškojo informacijos enciklopedijose, buvo pasiūlymas paieškoti ir internete – rado. Ugdytiniai sužinojo daug faktų apie vorus ir jų gyvenimą, net naudą.
Žaidžiame ir mokomės
SEKA…kas tai? „Inovacijos darželyje“ mokymuose gavome užduotį ir ją atlikome- supratome, išmokome- puikiai pavyko. Vaikams pavyksta kopijuoti, pratęsti, atkartoti, atpažinti, sukurti ABBA seką. Vaikučiai atidžiai stebi, bando. Džiaugiasi tuo, ką išmoko.
Berželio grupės inžineriniai sugebėjimai
Berželio grupės bandymai ir eksperimentai – kasdienės vaikų patirtys. Vaikai kūrė tornadą. Eksperimentas pavyko, vaikai patyrė daug džiugių emocijų.
Eksperimentas su guminukais
Berželio grupės vaikai atliko eksperimentą, kurio metu į skirtingus skysčius buvo dedami maži guminukai. Vaikai iškėlė prielaidą, kad guminukai ištirps. Vaikai kantriai laukė ir vertino rezultatus etapais.
STEAM išūkis
Mes tikrai „Mylim Lietuvą“. Guašu dažyti ryžiai virto į trispalves žvakides.

Lazdynėlio grupės vaikai konservavo ir bandė išsaugoti rudens spalvas.
STEAM veikla „Moliūgo diena“
Lazdynėlio grupės vaikai sužinojo moliūgo augimo ciklą, kaip užauga nuo sėklytės iki didelio moliūgo. Tyrinėjo, kas yra moliūgo viduje, jį uostė, matavo ir žinoma ragavo. Sužinojo, kad moliūgą galima ne tik valgyti, bet rasti įdomios veiklos. Perpjovę moliūgą pusiau sužinojo, kad viduje yra daug sėklų. Jas vaikai išrinko, skaičiavo, lygino, tyrinėjo, dažė. Kilo diskusija, kur galima panaudoti moliūgą? Išsiaiškino, kad galima panaudoti gaminant patiekalus, todėl pasigamino salotų, kurias labai gardžiai valgė. Buvo atliktas eksperimentas “Putojantis moliūgas. 

 

Rytmetėlis per Zoom su Medelyno progimnazijos priešmokykline 0B klase ir lopšelio-darželio „Žilvitis“ „Berželio“ ikimokykline grupe „STEAM VELYKOS – PRIEŠ IR IKI mokyklėlė“. Dainavome daineles, deklamavome eilėraščius, darėme bandymus ir eksperimentus su druska ir kiaušiniais „Kiaušinio stovėjimo pamoka“ ir „Kiaušinio plaukimo mokymai“. Po susitikimo kibome į darbus – visi kirpome, klijavome, dekoravome Velykų stalo dekoracijas „Višteles“. Džiaugėmės rasdami įvairesnių būdų švęsti ir bendrauti su draugais – kurti draugiškus ryšius, plėtoti tikslines partnerystes.

 

Vasario-kovo mėn. stiprinant bendradarbiavimo ryšius tarp šalies lopšelių-darželių „Žilvitis“, mūsų įstaigos bendruomenė inicijavo virtualią kūrybinę STEAM parodą „ORIGAMIS.LT“. Organizuodami šią parodą siekėme, taikant STEAM ugdymo elementus, paskatinti ugdytinius, jų šeimas, kitus bendruomenės narius kūrybiškai pažvelgti į mus supantį spalvų ir formų pasaulį, ugdyti pilietiškumo jausmą ir kitas vertybines nuostatas minint Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dieną. Panaudojant ORIGAMI lankstymo techniką gerinome vaikų matematinius gebėjimus, smulkiąją motoriką, pastabumą, susikaupimą, nuoseklumą ir kūrybiškumą. Kūrėme tema „Skrydis virš laisvos Lietuvos“.

Džiaugiamės partnerių – Kėdainių, Mažeikių, Klaipėdos, Panevėžio, Kalvarijos, Kauno, Šalčininkų r. Jašiūnų lopšelių- darželių „Žilvitis“ ir mūsų bendruomenės  kūrybine veikla ir dalinamės atsiųstais darbais.

Kėdainių lopšelis-darželis „Žilvitis“

PU „Ramunėlių“ gr. ugdytiniai ir PU mokytoja  Jurgita Vanckavičienė

PU ugdytiniai ir mokytoja Lina Macienė

PU „Saulėgražų“ gr. ugdytiniai ir PU mokytoja Danutė Bernatavičienė

 Panevėžio lopšelis-darželis „Žilvitis“

„Pelėdžiuko“ gr. ugdytiniai ir IU mokytojos Aušrinė Rimkevičienė, Ieva Mikėnaitė

  Mažeikių lopšelis-darželis „Žilvitis“

„Boružiukų“ gr. ugdytiniai ir mokytoja Daiva Stabinskienė

Klaipėdos lopšelis-darželis „Žilvitis“:

„Pelėdžiukų“ gr. ugdytiniai Amanda Merkelytė, Ieva Petravičiūtė, Eleonora Bučiūtė, Nojus Šiema  ir IU auklėtoja Diana Budrytė

 Kauno lopšelis-darželis „Žilvitis“

PU ugdytinis Emilis Šmuilys ir PU mokytoja Jolanta Armonavičienė

 Šalčininkų r. Jašiūnų lopšelis-darželis „Žilvitis“

Ugdytinė Elinga Vasiukevič ir IU auklėtoja Elena Bogdan

 Kalvarijos vaikų lopšelis-darželis „Žilvitis“

„Kačiukų“ gr.  ugdytiniai ir auklėtoja Vilma Ražinskienė

„Papūgėlių“ gr. ugdytiniai ir auklėtoja Odeta Karpavičienė

Šiaulių lopšelis-darželis „Žilvitis“

 

„Berželio“  gr. ugdytiniai kartu su Medelyno progimnazijos priešmokyklinukais surengė tikslinės partnerystės kūrybinę šventę, skirtą paminėti Lietuvos valstybei ir jos piliečiams svarbiai datai, Kovo-11. Renginys vyko pasitelkiant Zoom platformą. Jo metu vaikai dalyvavo viktorinoje prisimenant Lietuvos simboliką, jos reikšmę, Šiaulių miesto įžymias vietoves. Taikant inovatyvius STEAM elementus ir IT technologijas vieni kitiems siuntė veiklos iššūkius ir juos įgyvendino.

 

 

„Eglutės“ gr. ugdytiniai kartu su auklėtoja Vilma Gabaliene kartu su lopšelio-darželio „Žiburėlis“  „Smalsučių“ gr. priešmokyklinukais iškilmingai susitikdami per Zoom šventė Kovo 11-ąją. Susitikimo metu vaikai susipažino vieni su kitais, dalinosi šventės džiaugsmais, aiškinosi viktorinos metu šios šventės svarbą. Renginį tęsė atlikdami kūrybinius eksperimentus „Stebūklingi trispalviai balionai“, „Lietuvos spalvos“. Prieš veiklas aptarta Lietuvos simbolika, dominuojančių spalvų reikšmė.

 

 

„Berželio“ grupės ugdytiniai ir pedagogai prisijungė prie Šiaulių Rasos progimnazijos inicijuojamo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo projekto „Gamtos reiškinių pažinimas per STEAM“. Pasitelkiant STEAM metodą vaikai kūrybiškai spręs problemas, bus įtraukiami į kūrybinį procesą, skatinami išbandyti naujus metodus, mokomi komandinio darbo, skatinami kritiškai mąstyti ir vertinti, bendrauti ir bendradarbiauti su draugais. Vasario mėnesį įvyko pirmas virtualus projekto dalyvių susitikimas. Jo metu susipažino su draugais iš kitų ugdymo įstaigų, prisistatė vieni kitiems su daina ar šokiu. Visi kartu vykdė eksperimentinę veiklą „Vulkano išsiveržimas“. Džiugios emocijos virtualaus bendravimo metu skatino visus palaikyti vieni kitus ir aktyviai, kūrybiškai veikti.

 

 

2020 m. gruodžio 7-31 d. visa įstaigos bendruomenė prisijungė  prie akcijos „Kuriame Kalėdų vainiką“. Grupių aplinkos ir lopšelio-darželio koridoriai pasipuošė itin puošniais ir kūrybiškais Kalėdiniais vainikais. Džiaugėmės visų bendruomenės narių iniciatyva ir noru kurti jaukią Kalėdų dvasią.

 

2020 m.  gruodžio 14-23 d. lopšelyje-darželyje vyko kūrybinės Kalėdinės dirbtuvėlės.

Ši diena vaikams buvo ypatinga. Magiški Kalėdiniai kerai skleidėsi nuo pat ryto. Visi kūrė Kalėdinės dovanos stebuklą. Šios pagamintos dovanos mažų rankyčių, ryžtingų pastangų ir pilnų meilės širdelių  džiugino tėvelius ir pačius vaikus.

 

 

2020 m gruodžio 16 d. „Ąžuoliuko“ grupėje vėl vyko STEAM veikla „Sunkus, sunkesnis, lengvas“.

Veikloje aptarti skysčiai (indų ploviklis, aliejus, vanduo), kuriuos naudos, jų savybės. Taip pat kitų priemonių ( balionų, matavimo indų) naudojimas veikloje. 

Ugdytiniai įgijo technologijų, praktinės patirties, pagilino kūrybiškumo, socialinius įgūdžius.

 

2020 m. gruodžio 15 d. „Ąžuoliuko“ grupėje sklandė Kalėdiniai kvapai. Vaikai kūrė kvepiančius piešinius. Susipažino su tokiais prieskoniais kaip cinamonas, vanilė, ciberžolė, gvazdikėliai, pipirai, juos uostė, aiškinosi struktūrą, tyrinėjo per padidinamą stiklą. Po to kibo į kūrybinę veiklą. Piešinius kūrė ant maistinės folijos. Grupėje pakvipo Kalėdomis ir paskatino vaikus fantazuoti, diskutuoti apie artėjančias šventes. 

 

2020 m. gruodžio mėn. lopšelio-darželio auklėtojos ir kiti bendruomenės nariai aktyviai įsijungė į Klaipėdos lopšelio-darželio „Nykštukas“ organizuojamą erdvinių kūrybinių darbų parodą „Kalėdų angelas“. Visa bendruomenė įsitraukė į šį kūrybinį procesą pagamindami vis originalesnį, šventiškesnį angelą.  

 

2020 m. gruodžio mėn. tęsiant bendradarbiavimą su šalies lopšeliais-darželiais „Žilvitis“ ir kuriant Kalėdinę nuotaiką dalyvavome Kauno raj. Karmėlavos „Žilvičio“ respublikinėje kūrybinių darbų nuotraukų parodoje „Kalėdiniai Nykštuko batai“. Vaikai, tėveliai ir pedagogai gamino, dekoravo batus, šlepetes, kojines kalėdiniais akcentais.  

 

 

2020 gruodžio 8 d. mūsų lopšelio-darželio pedagogės dalinosi sukaupta STEAM veiklų patirtimi dalyvaudamos partnerių, Klaipėdos lopšelio-darželio „Žilvitis“, organizuotoje respublikinėje metodinėje-praktinėje mokytojų konferencijoje „Patyriminio vaikų ugdymo galimybės įgyvendinant ikimokyklinio, priešmokyklinio ir neformaliojo švietimo ugdymo programas“. Šios konferencijos tikslas buvo atrasti ugdymo proceso aspektus, kurie užtikrintų efektyvesnį patirtinio ugdymo taikymą. Lopšelio-darželio pedagogės Vilma ir Jolita pristatė pranešimą „Bandymai kaip raktas į patyriminį vaikų ugdymą“.

 

 

2020 m. gruodžio mėn.

„Ąžuoliuko“ gr. vaikai ir pedagogės dalyvavo mūsų socialinių partnerių, Kėdainių lopšelio-darželio „Žilvitis“ respublikinėje ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ir mokytojų kūrybinių darbų parodoje „Vaikų linkėjimai Kalėdų elfams“. Įgyvendinant šį projektą vaikai atrado, išbandė meninės raiškos būdą-piešimą ant stiklo, ant grupės lango. Piešinys buvo atliekamas baltais dažais pasitelkiant įvairią dailės techniką. Tai skatino vaikų saviraišką, kūrybiškumą, iniciatyvumą, darbų originalumą.

 

2020 m. lapkričio mėn.

              Sveikatinimo veikla „Vaistažolių arbatas gerti sveika ir skanu“  

„Eglutės“, „Berželio“ ir „Ąžuoliuko“ grupėse vyko sveikatingumo valandėlė „Vaistažolių arbatas gerti sveika ir skanu“, kurios metu visuomenės sveikatos specialistė Aurelija papasakojo apie vaistažolių naudą sveikatai. Vaistažolės – tai gydomųjų savybių turintys augalai. Jau nuo senų laikų jie naudojami žmogaus sveikatai. Paskutiniu metu ne tik žolelių žinovai kalba apie vaistažolių naudą, bet ir medikai pripažįsta, kad augalinės priemonės yra veiksmingos ligų profilaktikai.

Taip pat vaikai turėjo galimybę iš arčiau pamatyti mėtų lapelius, pauostyti, kaip kvepia čiobrelių, liepžiedžių žiedeliai ir kt. Vaikai sužinojo kokią arbatą rinktis peršalus ar sergant gripu, kurių arbatų pagalba slopinti gerklės ar žarnyno negalavimus, o kuri ramina nervų sistemą, mažina jaudulį, stiprina kraują.

Vėliau vaikai žaidė žaidimus, kūrė savo ženkliukus su augalų iliustracijomis ir degustavo vaistažolių arbatas, jas pagardindami medumi. Kartu veikloje dalyvavo ir jau vaikų numylėtas Zuikis Sveikuolis.

 

2020 m. lapkričio mėn. „Lazdynėlio“ ir „Ąžuoliuko“ grupės prisijungė prie dalyvavimo respublikinio Eko projekto edukacinių-kūrybinių STEAM veiklų „Išmanieji statiniai“. Taikant STEAM metodą vaikai buvo skatinami eksperimentuoti, pasitelkti vaizduotę, mąstyti, spręsti iškilusias problemas. Veikdami mokėsi suprasti supančią aplinką, suvokė poreikį gyventi ekologiškai švarioje aplinkoje pasitelkiant kūrybines priemones (antrines žaliavas).

 

2020 m. spalio mėn. „Ąžuoliuko“ ir „Eglutės“ grupėse vyko „Sveikuolių salotos ir kokteiliai“ veiklos. Taikant aktyvųjį STEAM metodą vaikai pažino, tyrinėjo, išbandė vaisių, uogų ir daržovių skonius, kūrė kokteilius ir juos skanavo.

 

2020 m. spalio 6 d.

Turbūt kasdien parnešami namo kaštonai jau ima pabosti, o vaikams jie atradimas ir džiaugsmas. Šiandien vaikai mėgavosi kūrybos procesu…pasidarė paveikslus. Kaštonai ritinėjosi po dažus ir taip “tapė”. Vieni drąsiau žaidė su spalvomis kiti santūriau, bet visiems patiko ir pavyko.

 

2020 m. spalis „Rudens darbeliai“.

Vaikai, stebėdami kieme dirbantį darbininką, panoro irgi prisidėti prie tvarkos palaikymo aikštelėse. Vaikams buvo paaiškinta kaip elgtis su lauko darbo įrankiais, tikslingai juos taikyti atliekant darbus.

Energingai kibo į darbus, kitiems buvo tikras iššūkis dirbti su grėbliu ar šluota. Po darbų  visi draugiškai   pritarė, kad labai stengėsi nors šis darbelis tikrai buvo sunkus. Džiugina tai, kad pasijuto visi savanoriais gamtos ir švaros mylėtojais.   

 

 

2020 m. spalio mėn. lopšelyje-darželyje vyko gerumo ir atjautos akcija „Padėkime keturkojui draugui“. Visa bendruomenė įsijungė į šią akciją norėdami padėti  VŠĮ „Letenėlės“ gyventojams katinukams ir šuniukams. Atvykus VŠĮ atstovams vaikai ir auklėtojos su rūpesčiu ir džiaugsmu nešė surinktą maistą, skanukus, paklotukus  ir linkėjo  gyvūnams surasti juos mylinčius šeimininkus.

 

 

2020 m. spalio 14 d.  „Berželio grupėje vyko STEAM veikla “Spalvotos putos“.

Skutimosi putos vaikams visada kėlė susidomėjimą ir norą jas pačiupinėti, bet kad būtų galima jomis piešti, vaikučius labai nustebino.  Mūsų mažieji tyrinėtojai išbandė spalvinimą ir spalvų atradimą kitaip. Šis procesas vaikams sukėlė daug džiugių ir teigiamų emocijų.

 

2020 m. lapkričio mėn. vaikų kūrybinei, pažintinei veiklai išplėtoti buvo naudojami šviesos stalai ir šviečiantys molbertai. Popietinių veiklų metu, kada už lango tamsu, vaikai improvizavo, piešė, kūrė pasakas, dėliojo raides, skaičius pasinaudodami smėliu, gamtine medžiaga, dailės priemonėmis. Ant šviesos stalų vaikai kūrė metų laikų peizažus, tyrinėjo lapų, žiedų rentgeno nuotraukas. Šie kūrybiniai žaidimai skatino mąstymą, lavino vaizduotę, pažinimo įgūdžius, padėjo koncentruoti dėmesį.

Piešiant ant šviečiančių molbertų vaikai turėjo galimybę kartu tobulėti, bendradarbiauti.  Piešiniai ypatingi, nes buvo piešiama ant stiklo iš abiejų pusių. Spalvos keitėsi, liejosi tarsi neatrastas spalvų pasaulis. Švietė ir mažųjų akys, nes piešinys nuolat keitėsi. Šios veiklos buvo skirtos savireguliacijos, kūrybiškumo ugdymui ar terapijai.  

 

 

2020 m. spalio 12 d. atlikome kūrybinį eksperimentą „Konservuojame rudenį“.

„Ąžuoliuko“, „Lazdynėlio“ gr. grupių vaikai įgijo daug patirties apie rudens gėrybes, svarstė, kaip jas galima būtų ilgiau išsaugoti ar kaupti žiemai. Visi pasakojo kaip mamos, močiutės konservuoja daržoves ir vaisius žiemai. Svarstė, kaip jie tai galėtų išbandyti grupėje. Sutartą dieną visi sunešė  gausybę daržovių, vaisių, įvairių uogų, kaštonų, gilių, rudeninių lapų ir kitokių įdomybių.  Vaikai lygino jų dydžius, kilnojo ir bandė įvardinti svorį: sunkus, lengvas, skirstė juos pagal spalvas.

Ištyrinėję visus rudens radinius, vaikai nusprendė pasiruošti konservus žiemai. Jo metu išsiaiškino, kurias iš turimų rudens gėrybių valgo žmonės. Valgomas gėrybes vaikai „užkonservavo“  stiklainyje. O nevalgomas – sudėjo į stiklainius ir užkonservavo paukšteliams.

 

 

2020 m. rugsėjo , spalio mėn. „Ąžuoliuko“ ir „Lazdynėlio“ grupės ugdytiniai dalyvavo Respublikiniame ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų STEAM projekte „Vaivorykštės spalvų laboratorija“, kurį rengė Vilniaus lopšelis-darželis „Prie pasakų parko“. Buvo išrinkti darbai, kuriuos išsiuntėme į parodą. Vaikai susipažino su vaivorykšte, kaip šis gamtos reiškinys įvyksta, kokios spalvos matosi. Ugdėsi vaikų kūrybiškumas perkeliant vaivorykštės spalvas į savo kūrinį.

 

2020 m. spalio 30 d.

„Eglutės“ grupės ugdytiniai įgyvendindami programos „Žaidimai moko“ turinį vykdė netradicines pažintines, eksperimentines veiklas kieme ir grupėje pasinaudojant surinkta gamtine medžiaga. Ją tyrinėjo, lygino, kopijavo trafaretus, skaičiavo, klasifikavo, kūrė darbelius. Vaikai tobulino gamtos pažinimo, matematinius, bendradarbiavimo, problemų sprendimo, kritinio mąstymo gebėjimus.

 

2020 m. įgyvendinant kūrybinį projektą „Meškiukas Geo“ aktyviai įsijungė mūsų lopšelio-darželio ugdytiniai ir pedagogai. Jo metu atpažino ir pavadino geometrines figūras, pastebėjo ir įvertino figūrų ir jų elementų savybes-panašumą, simetriškumą, dydį, kiekį. Rūšiavo jas pagal pasirinktus požymius, pavaizdavo piešiniu, gestais, pasakojimu ir kt. Po veiklų vyko įsivertinimai. Šios projekto veiklos pagerino vaikų matematinius, pažinimo, bendradarbiavimo tarpusavyje, problemų sprendimo, regimojo suvokimo, motyvacijos kūrybiškai veikti gebėjimus.

 

2020 m spalio 30 d. „Lazdynėlio“, „Ąžuoliuko“, „Berželio“ grupėse vyko kūrybiška veikla „Mano mylimas vaiduoklis“. Visi žinome, kad vaikai turi daug baimių.  Artėjant žiemai, trumpėjant dienai, mažieji visur mato vaiduoklius, baubus ir kt. Taip kilo mintis  patiems pabūti vaiduokliais. Visą dieną grupėse siautėjo raganos, velniai, laumės, vaiduokliai. Pasipuošė vaiduokliškais rūbais, dekoravo grupės aplinką, žaidė gąsdinimo žaidimus, skanavome ,,vampyrišką” maistą, gamino klaikų vaišių tortą. Ant smėlio stalų kūrė nakties dekoracijas.  Vaikai po veiklos pasižadėjo daugiau niekada nieko nebijoti.

 

2020 m. spalio mėn. „Lazdynėlio“ gr. taip pat dalyvauja ilgalaikėje programoje ,,Žaidimai moko”. Ši patyriminė veikla vyko ne tik grupėje, bet ir buvo tęsiama kieme. Vaikai, išklausę pasakos kaip meškutis ėjo aplankyti voveraitės, bėgo į kiemą ir bandė įsivaizduoti, kaip sunku buvo meškučiui eiti per sulūžusias šakas, klampoti per purvyną ir kt. Pasitelkus inžinierinius sprendimus panašų taką vaikai įsirengė žaidimų aikštelėje. Pirmiausia ant kartono juostos nusipiešė rudeninių spalvų taką. Į dėžes pririnko įvairiausių rudens gėrybių: lapų, šakelių, akmenukų, kankorėžių, o į vieną pripylė purvo. Ėjome per visas dėžes, kol pabaigoje perėjo savo nusipieštą taką, palikdami ant jo savo pėdsakus.

 

 

2020 m. spalio 15 d. „Ąžuoliuko“ gr. vaikai kūrybiškai savo veikloje pritaikė edukacines bitutes robotus „Bee-bot“. Panaudojant kilimėlius su geometrinėm figūrom ir kilimėlius su gamtine medžiaga mokėsi iššifravimo bei problemų sprendimo, programavimo pradmenų. Bitučių komandų dėka judėjo visomis kryptimis ir atliko užduotis. Veiklos metu įtvirtino matematikos, spalvų, formų, dydžių pažinimą.

 

2020 m. rugsėjo 21 d. – spalio 2 d. įstaigos bendruomenė dalyvavo lopšelio-darželio „Coliukė“ organizuotame plenere „Rudens mozaika 2020, Čia esu…“. Bendradarbiaudami visi kartu, veikiant su turimomis ir suneštomis gamtinėmis medžiagomis, priemonėmis siekė įgyvendinti siūlomas STEAM idėjas. Kiekvienos grupės vaikai su pedagogais ir tėvais kūrė originalias mozaikas atliepiančias plenero temą. Atspindėjome vertybines nuostatas-saugus, mylimas, laimingas, kūrybiškas ir kt. Kurdami vaikai pažino gamtinę medžiagą, ją lygiavo, rūšiavo, skaičiavo, patyrė pasididžiavimo jausmą vertinant kūrybinį darbą.

 

2020 m. rugsėjo 21 d. Norėdami paminėti Europos judumo savaitę „Judumas – be jokios taršos“ ir Tarptautinę dieną be automobilio visuomenės sveikatos specialistė Aurelija visas grupes, laikantis srautų judėjimo reikalavimų, sukvietė į lopšelio – darželio „Žilvitis“ kiemelį. Akcijos metu specialistė siekė atkreipti vaikų ir pedagogų dėmesį į neigiamą transporto poveikį aplinkai ir žmonių sveikatai. Todėl skatino dažniau judėti, sportuoti, aktyviai leisti laisvalaikį ir dažniau važinėti su dviratukais ir paspirtukais, laikantis saugaus eismo taisyklių. Vaikai darė mankštą, atliko įvairias užduotis ir gamino savo grupės kojamobilius.

Lopšelio – darželio bendruomenę aplankė ir Šiaulių policijos bendruomenės pareigūnė Kristina su bičiuliu Amsiumi. Jie vaikams pravedė saugaus eismo pamokėlę, papasakojo, kaip saugiai pereiti gatvę, akcentavo atšvaitų nešiojimo būtinumą tamsiuoju paros metu. Visų grupių vaikai kartu su savo auklėtojomis ir Amsiumi mokėsi vaikščioti nereguliuojamoje ir šviesoforu reguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje. Vėliau vaikai turėjo galimybę susipažinti su kelių policijos pareigūno profesija, apžiūrėti policijos automobilį, išgirsti sirenų garsą. Už aktyvumą ir drąsą visi vaikai nuo visuomenės sveikatos specialistės ir pareigūnės gavo dovanų po atšvaitą, kad kelyje būtų matomi ir saugūs.

Renginį vaikai užtvirtino iškilminga eisena. Vieni važiavo savo transporto priemonėmis, kiti išdidžiai žygiavo ir parodė visiems, kad aktyvus gyvenimas gali būti labai įvairus ir svarbus mūsų sveikatai.

 

2020 m. rugsėjo 1 d. Mokslo ir žinių dieną pradėjome linksmai ir kūrybingai. Lopšelio-darželio kieme vyko vėjų gaudymo parodymas-apmokymas-atrakcija. Tai buvo muilo burbulų šou žiūrovams su animatoriais ir po to vyko aktyvi veikla visiems dalyvaujantiems – tiek vaikams, tiek suaugusiems. Visi kartu leidome muilo burbulus pasitelkiant įvairiausias lazdeles, burbulų gaudykles. Įspūdžių užteko visai savaitei. Taip pat grupėse maišė vandenį su spalvomis, pūtė burbulus, džiaugėsi savaitės rezultatais.

 

2020 m. kovo 16 – gegužės 29 d.

Nuotolinio ugdymo metu ugdytiniai ir jų šeimos aktyviai dalyvavo pedagogų siūlomose STEAM veiklose. Kartu džiaugėmės veiklų rezultatais, dalinomės įspūdžiais ir nuotraukomis.

STEAM veiklos iš namų:

  • Skrenda, ropoja, plaukia;
  • Velykinio margučio spalvos;
  • Mano šeimos automobilis;
  • Tarp margų gėlių;
  • Spalvotas pasaulis;
  • Surask lobį kieme;
  • Mano akvariumas;
  • Žydi pievos ir sodai;
  • Mirguliuojantis pienas;
  • Šeimos žalioji palangė;
  • Mano kūnas;
  • Naminis modelinas.

 

 

2020 m. vasario-kovo mėn.  ugdytiniai ir pedagogės prisijungė prie lopšelio-darželio „Sigutė“ organizuojamo kūrybinio projekto „Išmanusis kempiniukas“. Vaikai, panaudodami kempinėles, kūrybiškai panaudojo jas veiklose. Tai vaikus skatino labiau eksperimentuoti, tyrinėti, sužinoti kitas daiktų panaudojimo galimybes. Visi aktyviai įsijungė į veiklas, sukūrė išmanių darbelių.

 

 

2020 m. kovo 10 d. Rytmetys „Aš aktyvus Lietuvos pilietis“.

Pasitinkant Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dieną vyko STEAM veiklos „Geltona, žalia, raudona“. Vaikai ugdė pažintinius, kūrybinius, kalbinius, socialinius gebėjimus išbandydami įvairias dailės technikas, konstruodami, eksperimentuodami. Savaitės veiklas užbaigėme dalyvaudami šventiniame rytmetyje. Vyko pažintinė viktorina apie Lietuvą, visi kartu džiaugėmės dainuodami ir šokdami pagal kūrinį „Aš tikrai myliu Lietuvą“.

 

 

2020 m kovo 2- 6 d., visą savaitę vyko vyko Amatų dienos. Vaikai ieškojo informacijos, klausėsi auklėtojų pasakojimų apie  senovės lietuvių amatus, šiuolaikinių liaudies meistrų rankdarbius. Po to visi tradiciškai ruošėsi Kaziuko mugei, kuri kasmet pritraukia dalyvauti visą bendruomenę. Gaminome, ragavome, pardavinėjome, dovanojome ir džiaugėmės būdami kartu.

 

2020 m. kovo mėn. 5 metų ugdytiniai lankėsi Saugaus eismo klasėje. Policijos pareigūnė pasakojo apie savo profesiją, pareigą ginti, saugoti, padėti. Vaikai susidomėję klausėsi pasakojimo ir beveik visi sakė norintys užaugę būti policijos pareigūnais. Užsiėmimą tęsė spręsdami įvairias situacijas, susijusias su saugumu gatvėje. Po edukacijos vaikų dar kieme laukė smagi pažintis su tarnybiniu šuniuku ir jo draugu kinologu.

Visi džiaugėmės stebėdami šuns treniruotę ir jo rodomus triukus.

 

 

2020 m. sausio, vasario mėn. bendradarbiaujant su sporto centrais vyko ugdymasis „Be sienų“. 4-5 metų vaikai lankydamiesi teniso akademijoje, sporto gimnazijoje, lengvosios atletikos ir sveikatingumo centre susipažino su sporto šakomis, dalyvavo įvairiose fizinio aktyvumo veiklose.

 

2020 m. vasario mėn. lopšelio-darželio komanda parengė kūrybinį projektą „Meškiukas Geo“ ir pakvietė jame dalyvauti 14 šalies lopšelių-darželių „Žilvitis“. Šio projekto tikslas – ugdyti gebėjimą atpažinti geometrines formas aplinkos objektuose, kaupti geometrinę patirtį mokantis, apibendrinant, kūrybiškai save išreiškiant. Projekto įgyvendinimui ir vaikų veiklų įvertinimui pasiūlyta mokomoji medžiaga.

 

 

2020 m. vasario 28 d. pažintinė veikla  „Išmanioji Robotika“. Grupėse kartu su VŠĮ „Robotikos akademija“ atstovais vyko pažintis su robotais, jų galimybėmis. Vaikai, vykdant nurodytas komandas, išbandė robotukus. Lopšelyje-darželyje vyksta robotikos užsiėmimai tad ši tęstinė veikla praturtino vaikų patirti apie išmaniąsias technologijas.

 

2020 m. vasario 26 d. „Ąžuoliuko“ grupės tęsdami bendradarbiavimą su Medelyno progimnazija lankėsi priešmokyklinio ugdymo grupėje, susipažino su progimnazijos direktore ir būsimomis mokytojomis, aptarė jų darbą . Kartu su moksleiviais  linksminosi muzikos valandėlėje, susipažino su sporto trenere, šokio vadove.

 

2020 m. vasario 25 d. lopšelyje-darželyje šurmuliavo visi, nes vyko šventė „Užgavėnių pokštai“.

Vaikai gilino žinias apie Užgavėnių papročius, svarstė, kodėl ji švenčiama, džiaugėsi personažais, įsiminė tradicinių dainų, šoko, dalyvavo įvairiose Kanapinio ir Lašininio tarpusavio rungtyse. Tradiciškai vaikai atsisveikino su žiema ir kvietė pavasarį. 

 

 

2020 m. sausio 28 d. Edukacinė išvyka į „Rūtos“ šokolado fabriką ir muziejų.

„Ąžuoliuko“ gr. vaikai ir auklėtojos labai laukė šios išvykos , nes visiems buvo smalsu, kaip gaminami saldainiai.  Edukacija prasidėjo šokolado muziejuje. Vaikai klausėsi šokolado fabriko istorijos, sužinojo, kad viskas prasideda nuo kavos pupelės. Daug sužinojome saldainių gamybos įdomybių, grožėjosi saldainių popierėlių ekspozicija. Pasitelkus interaktyvų stalą vaikai atliko edukacines užduotis. Iš muziejaus keliavo į edukacinę klasę susipažinti, kaip gaminami saldainiai ir patiems juos pagaminti. Veiklos metu ugdytiniai įgijo informacinių technologijų, asmeninės ir socialinės patirties, susipažino su konditerio, maisto technologo profesija, gamindami saldainius patyrė džiaugsmą, galimybę kūrybiškai save išreikšti.

 

 

 

2020 m. sausio 20-24 d . STEAM veiklos „Vanduo mūsų gyvenime“

Vaikai vis dažniau domisi, kodėl raginama gerti vandenį. Šiuo tikslu vaikams grupių pedagogės organizavo kūrybines patyrimines veiklas. Jie domėjosi vandens savybėmis, jo svarba mūsų visų sveikatai. Kartu su visuomenės sveikatos specialiste ugdytiniai dalyvavo edukacijose tai, kaip vanduo svarbus sveikatai, patarė, kiek turime išgerti stiklinių vandens. Auklėtojos rengė ir pristatė vaikams metodinę vaizdinę medžiagą, kartu žiūrėjo video apie vandenį, jo apytakos ratą, rinko informaciją apie vandens telkinius žemėje, diskutavo, kas įtakoja vandens švarą. Po diskusijų, informacijos apibendrinimų atliko eksperimentus su skirtingo tankio skysčiais, stebėjo priemaišas jame, spalvą. Aiškinosi, kas valo vandenį, sužinoję apie vandens filtrus.

 

 

 

 

2020 m. sausio 13-oji, Laisvės gynėjų diena.

Bendruomenė paminėjo to meto įvykus uždegdama žvakutes languose, kurios simbolizuoja vienybę, atminimą ir pergalę. Minint šią datą grupėse įvyko kūrybinė-eksperimentinė veikla: balionuose šaldė trispalvius ledo kamuolius, piešė ant sniego, kūrė trispalves neužmirštuoles. Šių veiklų metu ugdytiniai gilino kūrybiškumą, pilietiškumo jausmą, taip pat skatino susidomėjimą Lietuvos istorija, patyrė atradimo džiaugsmą.